The beginning

Dagen börjar med mammas knackning på dörren, "Ska inte du gå upp nu? Klockan är 07.30!" Jävla skit, har försovit mig. Alltid när jag försover mig blir hela dagen kaos, morgonrutinerna bli konstiga och hela dagen präglas av det. Sansar mig och inser att jag endå kommer inte hinna med den tänkta bussen, tar det ganska lugnt och hinner med den andra bussen, en halvtimme senare.

På väg ut från byn är det något knas med bommarna vid tåget, som är nere jättelänge, bussen bestämmer sig för att vända, precis när den gjort det går bommarna upp, så den åker tillbaka igen. När jag bytt för att ställa mig och vänta på tåget, visar det sig att detta är drygt 10 minuter försenat. Frusen står jag och läser engelskaboken jag knappt fattar hälften av. Ingen bra start på dagen, det  vill säga.

När jag kommer till skolan är frisyren, som redan innan var kaos, helt förstörd. Men möts av en stor bamsekram av bästis, följt av kaffe och japp. Tror det kan bli en ganska bra dag endå. Fokuserar på att jag nästan inte har någonting att göra i skolan, plus att vi har studiedagar torsdag och fredag. Det gäller att se det positivt, annars blir livet ännu värre än vad det redan är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0