jag vill inte dö, jag vill bara inte leva

Under några veckors tid har jag avslutat dagen med att läsa några sidor ur Ann Heberleins bok Jag vill inte dö jag vill bara inte leva, nu är den slut. Bokens resa var över, sista sidan är läst och bläcket på sidorna är slut. Enligt mig är det här en helt fantastisk bok, som både är underbar och hemsk att läsa. Jag kan ärligt säga att hade jag läst den för två år sedan hade den inte varit gynnande, jag hade tagit fakta på fel sätt och fört det till min nackdel. Men idag kan jag nog säga att det är en av de bästa böckerna jag läst. Verkligen inte den bäst skrivna och med skönast ordföljd, men den ärlighet författaren har är något jag värderar högt. Dessutom känner jag närvaron av min morbror när jag läser boken, eftersom det var han som spelade upp henne sommarprogram för mig och som fick mig att överhuvudtaget veta att hon finns. Det är jag tacksam för.
.
Boken är full av citat från olika filosofer och psykologer. Det här är min favorit. Citater är Mats Fubergs, och "svaret" är Heberleins själv. Vad tycker ni? För mig är det briljant.
.
"Livet är varken meningsfullt eller meningslöst; det bara är."
.
Och det där som är måste man själv fylla med mening. Mening som man själv tror på.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0