money money money

Man kan babbla hur mycket som helst om att pengar inte är allt, men i det samhälle vi idag lever i spelar faktiskt pengar en stor roll, det är inget man kan säga emot. Jag menar naturligtvis inte att hela livet ska kretsa runt dessa små papperslapparna, men tanken att vara utan dem är skrämmande, även det faktum att det är skrämmande är skrämmande, eftersom jag då har ett beroende. Hänger ni med?

Jag tänker inte försöka dölja att jag blir glad av att ha mycket pengar, det får mig faktiskt att känna mig lite maktfull, finns det något sånt ord? Efter löning såhär, arbetssam kvinna som jag är, är det inte alls dumt att få 8500 istället för 3000 som jag trodde. Imorn blire till stan och shoppa med bästis. Jag gillar vårt konsumeringssamhälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0