guldstjärna,


Idag blev jag så himla glad, egentligen var det ingen stor grej men det förgyllde min dag och gjorde den lite extra bra. Ni icke-vegetarianer kanske inte alls kommer hänga med i svängarna, men det gör inget, ni kan läsa och njuta av min underbara formulering och mitt exemplariska ordval.

Men åter till saken som fixade guldstjärnan i kanten på hur-har-dagen-varit-utvärderingen. Jag och bästis bestämde oss för att, eftersom våra magar skrek av hunger, tillbringa lunchen på Subway, ätandes en himelskt god sub. Eftersom jag vid nyår valde att sluta äta mördade, fyrfotade varelser, så beställde jag in en vegetarisk, med endast ost och grönsaker som pålägg. Det är nu det kommer, det som gör att jag vill gå till Subway många gånger till. Den unga, trevliga tjejen som skulle fixa i ordning min macka frågade om hon skulle byta handskar, eftersom hon tagit i kött. Det kanske inte låter som någon big deal, men för mig är det viktigt, jag har valt att inte äta kött och ska då inte behöva göra det, pågrund av någons lathet

Tankarna förs även tillbaka till när jag beställde en veggburgare på Sibylla och såg, till min förvåning, att de använde samma stekspade till köttburgarna som till de vegetariska. De borde ändra menyn "Vegetariskaburgare med hinna av safter från köttburgare" Yummi! Så nu uppmuntrar jag er alla att bojkotta Sibylla, men överkonsumera på Subway. Subway vinner i alla fall mitt förtroende, överlägset!


Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh jag vet de är underbart att dom frågar de för de gjorde dom när jag va på subway också :D

2009-03-01 @ 00:36:35
URL: http://sakeromsara.blogg.se/
Postat av: e2

älskade du, klart jag vill ses! har hört ryktas om att vi drar oss mot ett lr annat solarium på tisdag, du jag och den andra tvåbenta korven! vi hörs mer om det imorgon(måndag) yeah ?<3

2009-03-01 @ 22:47:47
URL: http://xfc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0