kramas mycket!

En dag som den denna kommer jag troligtvis inte minnas. Precis som vår smarta Skolchef Tord sa så är det bara dom dåliga utedagarna, de där de regnade, som man kommer minnas. Medan de med skinande sol kommer försvinna bort. Därför kommer jag inte minnas den här dagen, eftersom den har varit genom bra. Trots att det kanske inte bara hänt bra saker har det iaf kommi bra saker ur allting.

Alltifrån till att jag inte försov mig imorse, till att ett första utkast på uppdraget är klart och chokladkalenders choklad och kaffe. Som ni hör jag ingenting att klaga om vad gäller dagen. Det skulle isåfall vara att min kära vän Sara blev magsjuk så vår shoppingtur till IKEA blev inställd, eller att matten bestod av gryn och kikärter och var absolut oätbar. Men det är något jag får minnas senare. Just nu ska jag bara ligga här i sängen och njuta av dagen.



En kram är så mycket mer än bara en kram, i alla fall är det så för mig. Jag kan inte säga att jag är rädd för att kramas men i vissa situationer känner jag mig obekväm att omfamna någon. När det blir en kram bara för att det ska bli en kram, och inte för att man egentligen vill börjar en obehaglig känsla i min mage växa. Jag känner mig obekväm och vill bara försvinna.

På samma sätt har jag svårt för ordet jag älskar dig. För mig är det det yttersta, och det är inget jag slänger ur mig till var och varannan person. Det är ett ord jag bara använder när jag verkligen känner mig redo för det, när jag inte känner en enda tvekan till att forma orden i min mun. Däremot behöver det inte betyda att jag inte tycker om personer jag inte älskar, så är verkligen inte fallet. Men det är ett ord jag är väldigt försiktig att använda, varför vet jag inte. Men det känns bara rätt.

Men bara för att jag säger att jag inte gillar att kramas i vissa situation, behöver ni inte känna någon rädsla över att krama mig. Vill jag ge en kram så gör jag det, och det märks om det är en "måste" kram eller en "vilje" kram. Kram nummer 2, var helt o fullt en viljekram! ^^

jag är lycklig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0