the thing called dumburk

Dom flesta har nog sina morgonvanor, rutiner att följa som för allt i världen inte får brytas. Kliva upp, äta frukost, borsta tänderna och klä på sig i valfri ordning. Till min vana tillkommer en viktig del; kolla i morgontidning efter vad kvällens tv-tablå har att erbjuda. Reaktionen har även den blivit en morgonvana "bara en jävla massa skit". Inget vettigt finns det att se, men lik förbannat sitter jag där hela kvällen och stirrar in i en svart mackapär styrd av elektricitet. Inte för att jag tycker det är bra, mer av någon dålig vana att det är det man gör på kvällen och för att hänga; jo precis, hänga med i alla CSI och alla hundratals dokumentärer om ovanliga människor, men eftersom de görs så många program om dem är de väl inte särskilt ovanliga? Men idag gör jag och mamma revolution. Direkt efter halv åtta hos mig, ja det måste man såklart se, tröck vi på off-knappen och ett underbart lugn fyllde genast min kropp. Tänt ljus, rykande varmt kaffe och Norah Jones, och senare magnifika Helen Sjöholm, skönsjungande i bakgrunden. Känns som någonting som bör göras oftare. När inget annat än Fuskbyggarna, Efterlyst och gammal svenskt kriminaldrama erbjuds får lugnet fylla mina vardagskvällar.
.
Ikväll blev det inget Timell och Ekdal - tack för det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0