jag är vacker

En timme och och fyrtiofem minuter. I en timme och fyrtiofem minuter har jag, tillsammans med ett tiotal fyrtio- till sextioåringar, dansat afrikansk dans i en gammal, ful gymnastisksal i byn en mil härifrån. Jag var yngst, säkerligen den enda under tjugo, väggarna var senapsgula, rörelserna var ibland helt annat än graciösa. Men, who the hell cares?
-
Det var en av de roligaste upplevelserna i hela mitt liv. Trots att det var svårt, rytmen var olika vad jag är van vid, jag säkert såg ut som Bambi på hal is men fy fan vad underbar det var. Jag struntade i omvärlden, lyssnade på musiken och bara körde. Under avslappningen, på slutet, kände jag lugnet i hela kroppen och jag kände mig så vacker, på ett sätt som jag aldrig känt förut. Hur svettig och äcklig jag än var, jag kände mig vackrast i världen.
-
Jag kunde inte sluta le. Jag kan inte sluta le. Jag kommer inte sluta le.
-

Kommentarer
Postat av: Veronika

Vilken härlig känsla! Och så sann, du är vacker Ebba! <3

2009-09-25 @ 17:38:00
URL: http://avokadosallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0