de tre gubbarna och jag

Jag måste berätta en obehaglig sak som hände idag. Ni ska inte tro att jag har något emot asiater, apor, gamlingar eller schizofrena. Låt historien börja:

Jag sitter bredvid bästis på bussen påväg hem efter en underbar kväll med vännerna. Runt omkring mig sitter tre män, alla runt 60 år, varav den ena åker tillsammans med sin fru, som ser ut att vara minst 30 år yngre än han, och hans cirka två år gamla son. Den andre mannen, som sitter till höger om mig, värkar ha ett släng av schizofreni, då han under hela resan högljudt disskuterar med stolpen framför sig, allt på ett annoslunda och obegripligt språk. Den tredje o siste mannen är en ganska rund man med otroligt blåa ögon, han ser ut att någon gång jobbat som någonting oerhört viktigt och betydelsefullt, han sitter ståtlig och rak i ryggen under hela resan.

Det läskiga är inte deras utseende, förutom att den första mannen har enorma öron som det inte går att missa och reflektera över, utan de är att alla regekbundet vänder sina blickar mot oss, och för att tala klarspråk, RÅ-GLOR!!Okej att du låter blicken svepa runt i lokalen och titta på alla människor. Men inte under hälften av tiden på en bussresa, inte när offrena med hela sitt kroppspråk att de inte vill vara som apor i bur, och inte när du själv är sextio och de sjutton. Det var läskigt.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Det var sjukt obehagligt! Kändes lite som om de våldtog oss med blicken.. Fy fan!

2009-08-30 @ 23:15:42
URL: http://avokadosallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0