Ebba goes Anka




Innehållet i magsäcken, som egentligen inte finns eftersom inget faller mig i smaken, är på väg upp och huvudet är en tickande bomb. Jag sitter hemma, första dagen på jullovet och med två dagar kvar till julafton och vill bara sjunka ner under jorden. Den här dagen skulle egentligen ägnas åt städning av hela huset, hjälpa mamma och storhandla till julmiddagen och slå in julklappar. Istället har sängen och Mamma Mia varit mina bästa vänner. Somnade redan klockan halv nio igår, vaknade vid halv elva, var uppe två timmar och däckade sedan i sängen igen.

Jag hatar att vara sjuk i vanliga fall, då blir det inte bättre av att man har massor att göra och massa gott julgodis att smaska på. Jag känner mig verkligen ynklig och tycker att allla bör sitta hemma och tycka synd om mig, för det gör jag. Jag kan säga som så att jag knappt orkar lyfta mina fingrar för att svara på sms, då kanske ni förstår hur livlös min kropp är? Därför är det kanske förståeligt att det har varit dåligt med bloggandet de senaste dagarna? För mycket att göra och för mycket baciller i kroppen är ingen bra kombination. Men datorn håller för fullt på att ladda ner Tomten är far till alla barnen, så lite ljust finns det faktiskt i min tillvaro för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0