en dum en

Jag ska nu berätta en liten kort historia om en dum liten flicka, en väldigt dum liten flicka. Den dumma lilla flickan skulle åka med sina vänner till Peace & love festivalen i Borlänge och skulle därför hitta det billigaste sättet att ta sig dit. Hon klickade i en resenär och fick då priset 75 kr " åh så bra, det är det billigaste och inte farligt dyrt, det kör vi på" , hon berättar för sina vänner om sin upptäckt och de bestämmer sig för att beställa tre biljetter. En vecka efter det att den lilla flickan kollade första gången, satte hon sig därför åter igen vid datorn och kollade resan. Priset hade nu stigit till nästan 300 kr för en enkelresa till Dala-staden. "Jävla, helvetes, skit" tänkte flickan då och var i fullfärd med att anskaffa nya färdmedel med hjälp av sin mamma. Tio minuter gick och flickan blev ännu mer upp-stressad. Hon kastade ett öga på dataskärmen, liksom för att försäkra sig om det hon sett var sant. Då kom hon på det. Resan var i klickad med tre resenärer, inte som en som den första gången hon tittade. Den dumma lilla flickan skrattade lite åt sig själv och blev glad över att slippa betala 300 kr för en enkel resa.
Den dumma lilla flickan var jag, för cirka 10 minuter sen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du vet att de blir ännu billigare (har jag för mig) om du åker till gävle med upptåget och byter där?

2010-06-05 @ 12:48:10
URL: http://sakeromsara.blogg.se/
Postat av: Treglassaft

Nej det visste jag inte.. och nu har jag redan köpt.. :(

2010-06-05 @ 13:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0