vänskap

Det är ganska läskigt, men samtidigt häftigt, när man träffar en människa som är så lik sig själv att det är som att kolla in i sin hjärnas spegelbild. Detta gäller en mycket god vän till mig som jag just börjat umgås riktigt mycket med, vi har verkligen hittat varandra och det är helt underbart. Eftersom vi har samma historia och tänker och handlar lika i många situationer kan vi hjälpa varandra. Vi har olika erfarenheter och kan stötta och hjälpa varandra när vi har problem. Många säger att man inte ska vara för lika i ett förhållande, notera vänskapligt inte kärleksfullt, men jag tror inte det. Det handlar däremot om olika sorters relationer och förhållningssätt, man får ut olika saker av olika personer, helt underbart om ni frågar mig. Jag förstår inte människor som umgås med bara en och samma människa hela tiden, vilken brist på utbytande, jag skulle gå under.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag tror bara att det är en fördel med likheter, eftersom man ändå har olika synsätt på livet, så blir likheterna ändå olika. Och att få många vänners olika åsikter gör ju livet så mycket mer intressant! :) <3

2010-01-09 @ 12:55:05
URL: http://diskoufot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0