Camilla Läckberg

"Med djup koncentration tittade hon på rakbladet när hon sänkte det mot den ärrade, skadade huden som såg ut som ett månlandskap av ömsom vitt och rött kött , med skarpa, röda ränder som små floder. När det första blodet sipprade kände hon hur ångesten lättade. Hon tryckte hårdare och den lilla rännilen blev till en röd, pulserande ström. Jonna betraktade den med lättnad skriven över hela ansiktet. Hon lyfte rakbladet igen och ritade en ny flod bland ärren. Sedan lyfte hon huvudet och log in i kameran. Hon såg nästan lycklig ut."
.
.
Camilla Läckberg är verkligen en helt underbar författare, henne sätt att skriva, henne ordval, hennes skicklighet allt imponerar mig. Jag, som en före detta beroende i skärandet, kan inte annat än bli glad över hennes sätt att beskriva beteendet. Hon lägger ingen värdering själv, utan låter endast andra karaktärer vara de dömande. På något sätt känns det som att hon bryr sig, antingen har hon egen erfarenhet eller, som jag tror fallet är, har hon helt enkelt grävt och grävt efter riktig fakta. Visst, så gör säkert de flesta författare, men det skiter jag i, för hon har verkligen imponerat på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0