Advokat?

Idag fick jag en uppenbarelse. Jag ska plugga juridik. Någonting jag varit inne på många gånger men idag fick jag som ett sign från gud, eller möjligen den grymt coola och professionella kammaråklagaren som agerade på rättegången jag var på idag. Ja, jag var på en rättegång idag; och nej jag har inte gjort någonting dumt, men det är sånt jag får göra på Rättskunskapen i skolan. Det var så himla grymt på alla sätt och vis, känslomässigt och tanken att göra någonting viktigt. Vissa gånger var jag på väg att ställa mig upp från stolen och uttrycka mina åsikter. Det var nog tur att jag höll mig, tror inte det skulle varit allt för populärt.
.
.
Vad säger ni, ser jag inte lite juridisk ut?

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja! Juridik är faktiskt roligare än jag väntat mig. Så länge du håller dig till civilrätt eller typ straffrätt kan det nog till och med vara roligt att jobba med ;)



Själv fick jag en socionom-uppenbarelse precis...

2010-01-26 @ 23:01:34
URL: http://dorotean.blogg.se/
Postat av: Malin

då kan vi kämpa oss igenom den där grymma utbildningen tillsammans ;D <3

2010-01-26 @ 23:03:03
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0