the kids are alright

Jag tycker om att lyssna på när barn pratar. Jag tycker om att lyssna på när barn pratar om allvarliga saker, om sådana saker som är viktiga och betydelsefulla och som vuxna kanske inte tänker på att barn också reflekterar och tänker på. Barn har oftast en speciell uppfattning och vinkling; de beskriver ofta företeelser på ett unikt sätt, ett sätt som är fint och förklarande. Jag tycker det är fantastiskt att lyssna på barn när de tänker och reflekterar och jag tror det är någonting vi gör alldeles för sällan.
Av barn och dårar får man höra sanning, och det stämmer tror jag.
.
Idag lyssnar jag på Barnaministeriet dokumentär där barn talar om beroende.
Det är häftigt, jag njuter och ler.
"Till exempel kan man vara beroende av dåliga saker, saker man inte gillar. Som den här piltavlan till exempel, den fungerar inte men ändå så provar jag hela tiden."
.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

underbara barn! :)

2010-12-12 @ 16:51:34
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0