Sjukångest

Ensam, fortfarande sjuk och jävlig, sitter jag i skolan och försöker, försöker, försöker skriva en vettig laborationsrapport. Jag tittar på mallen för det jag ska skriva. Ger upp. Har så många måste, så mycket jag ska och inte ska göra. Jag orkar inte, vill krypa ner i sängen och stänga allt ute, alla ljud, alla människor, alla tankor och känslor. Speciellt alla känslor. Vill inte känna, orkar inte känna saker jag inte får och som bara kommer såra mig. Sjukångest såhär på måndagseftermiddagen. Då är det tur att Lars finns. Han är min gud och min ängel. han är bäst.

"Du kan dränka dig i minnen eller litervis med vin,
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn.

Men allt är gjort"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0