ensamast i hela världen..typ...

På onsdagen förra veckan var senaste gången jag sov ensam i min stora säng ,i det stora huset ,i den stora skogen. I nästan en vecka har jag sedan hört lugna, djupa andetag bredvid mig, legat omfamnad med pojkväns armar runt omkring mig eller hört det sprakande ljudet från brasan vi gjorde i Johannas stuga. Men igår kväll, tisdagen den 5 maj, gick mina sovvanor tillbaka och jag tvingades sova ensam. Åter igen fick jag ligga där alldeles själv i min stora säng, i det stora huset, i den stora skogen.

Jag kände mig så ensam! Det är helt sjukt hur fort du vänjer dig vid att ha någon bredvid dig. Lugnet jag får av att känna värmen från någon annans kropp fanns inte där och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Länge låg jag där i den ensamma sängen med ögonen vidöppna, hur skulle jag kunna somna såhär? Jag borrade in mig i täcket, tryckte gosegrisen Tobbe mot bröstet och kurrade ihop mig till en liten boll, längst in i hörnet. Tillslut somnade jag och sov troligtvis den bästa sömnen på länge, för egentligen sover jag bäst när jag får röra mig fritt och slipper kamp om täcket.
Men gud så läskigt och ensamt det var :(


Kommentarer
Postat av: Malinus

Jadu, jag vet precis hur du menar, det är hemskt! Speciellt när man har en stor säng :( <3<3<3

2009-05-06 @ 13:22:50
URL: http://jussing.blgog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0