grått

Efter två dagar som spenderats med underbara pojkvän, kom jag hem efter att ha skjutsat denne till bussen. Var riktigt sugen på stekta nudlar med stekta grönsaker, lägga mig i sängen och kika film.  Vara för mig själv och bara slappa en stund, något jag insett att du behöver ibland. Så jag satte igång. Kokade upp vatten, skärde upp lök, zucinni och champinjoner. Men vad händer? Snipp snapp snut, den moderna sagan var slut. Elen slutade fungera! Så istället för god pasta och mys blev det kalla nudlar, hann koka upp dem men blev så trött på allt så de han svalna igen, med ketchup. Eftersom inte varken tv:n eller internet fungerade, blev det spela ett värdelöst "på-köpet-spel" jag hittade på datorn. Värdelöst!

Gud vad synd om dig, tänker ni nog nu. Men det blir värre! Mamma kom hem och jag började beklaga mig. Då visade sig att  jordfelsbrytaren hade "hoppat ur" och det räckte med att trycka in den igen, något jag hade klarat på några sekunder. Allt i onödan. Men får väl trösta mig med att det först blir pizza med mamma och sen kaffe med bästis. Ni blir mitt ljus i tunneln denna gråa eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0