Jag lever i en M lös värld

ABCDEFGHIJKLNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ, Alla finns dom där, alla utom det där sablans M:et som skulle göra så mina mungipor pekade upp mot himlen istället för ner i golvet. Precis som med logiken har jag letat överallt, bakom Konrad, nej! Under Veronika, nej! Under tangentbordet, NEJ! Ingenstans hittar jag m:e, hur jag än försöker kommer det lysa med sin frånvaro. *Snyft

Jag kommer ihåg känslan när jag gick ut ur provsalen, efter 30 minuters kompleteringsprovs tid, jag log eftersom det kändes så himla bra. Vinden har vänt trodde jag, det efterlängtade MVG:et kommer vara mitt. Men icke sa nicke. Jag kan inte bestämma mig för vad som är värst, ovissheten, bara gå där och veta att man ligger på gränsen och att Martina och Ylva måste kolla igenom alla mina prov ännu än gång. Eller är det istället vetskapen av att jag inte uppnått mitt mål, att allt var förgäves, jag snubblade på mållinjen, diskvalificerad.

När Kim sedan oroligt frågar vad som har hänt och utbrister "Men VG är ju skit bra ju! Jag fick kämpa för att få G!" Börjar jag tänka efter vad jag egentligen har och att jag kanske borde vara mer tacksam över hur lätt jag faktiskt tycker att allt i skolan är. Men jag kan ändå inte släppa det,  M:et skulle varit där!

deppglass, <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Söta du, jag dådde inte heller mitt mål, de gör jag aldrig... Men ett VG är väldigt bra dem me! Det betyder ju att du faktiskt kan mer än vad som krävs, du är helt underbar och du får inte låta ett litet m förstöra för dig! Puss (L)

2009-01-26 @ 15:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0