Jag har inte tid, yeah right!

Ibland önskar jag att ett dygn bestod av 30 timmar istället för 24. Eller att en timme var 100 minuter och inte bara futtiga 60. Man tror att man får mer tid om siffran i våra räkneanordningar höjs men så är det ju faktiskt inte. Vi kommer alltid ha lika mycket tid, tiden försvinner inte eftersom den alltid förnyas. Det är bara våra dumma mänskliga hjärnor som tror så. Naturligtvis har vi bara en vis tid på oss att leva just vår liv och då gäller det att använda den tiden väl.

Det är efter sådana dagar som denna dessa tankar dyker upp i mitt huvud. När vänner som varit bortglömde ett tag kommer tillbaka inser man igen varför man faktiskt tillbringade så mycket tid med varandra det där tre åren i högstadiet. Det var inte för intet som vi varje dag satt i matsalen och frågade om vi var kladdiga runt munnen. Det fanns en anledning till varför de var just er jag spenderade min skolavslutning med. Den enkla anledningen är att vi tillsammans passar grymt bra och att ni gör min tillvaro så mycket roligare. Varför utnyttjar vi inte att vi har fått den gåvan att ha roligt
tillsammans bättre?


"Jag har så lite tid"
Jag har precis lika mycket tid som alla andra. Det gäller bara att prioritera och använda sin tid rätt. För det är endast en själv som bestämmer hur man själv vill nyttja sin tid. Varför nyttja den tiden på att sitta vid datorn och beklaga sig över att man aldrig träffas när det tar tio minuter att verkligen göra det. Sitt inte bara och beklaga er, gör någonting åt saken istället!

" De som säger sig inte ha tid är per definition redan döda, ty tid är livet", några smarta ord av en person jag inte vet namnet på, men som jag upprepar när jag kommer med sådana dumma idéer som att jag inte har tid. Jag vet inte hur det är med er, men jag lever i alla fall och jag har massor med tid jag tänker utnyttja. Swim with me, please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0