I want to cry in your arms

Idag gick diskussionerna heta, eller ja väldigt halvljumna men intressanta, om problemet när någon är ledsen och gråter. Ska man trösta? När ska man trösta? Får alla trösta? Hur ska jag trösta? Ska jag peppa? Ska jag krama? Ska jag gå därifrån?
.
För mig är svaret ganska enkelt. Jag tror alltid det är bra att trösta, även fast personen inte vill och inte tar emot. Att undvika tröst hjälper inte och man blir fast i sin egna, negativa energi. Att bli tröstad, ha en vän, någon som bryr sig, bredvid en med positiv-, bryende- och kärleksfull energi hjälper.
Det är jag helt övertygad om. Det hjälper, på ett eller annat sätt.
.
Jag vill inte alltid bli tröstad. Jag vill ibland gräva ner mig i mitt elände. Tycka synd om mig själv. Ömka. I alla fall tror jag det. Men hur det än kommer sig, går läkandet, helandet, alltid lättare tillsammans. Någonting man tillsammans får tvinga sig själv att komma ihåg. Det är inte alltid lätt att bli tröstad och det är inte alltid lätt att trösta. Men det är det bästa. Det fina. Det som betyder.
.
(Bilden är arrangerad)

Kommentarer
Postat av: -.........

varför denna skräckinjagande bild?... eller skräckinjagande men äckliga. man kan väl vara ledsen och hjälplös utan att vara ett skelett?

2011-02-01 @ 00:39:00
Postat av: Treglassaft

Jo klart man kan det. Men jag ser ut så och blir då svårt att gestalta någon annan kroppsform då.

2011-02-01 @ 11:42:11
Postat av: oj

ser du ut så där nu?! :o

hoppas du mår bättre snart <3

2011-02-01 @ 23:15:57
Postat av: Treglassaft

ja jag ser ut så nu och jag mår väldigt bra.

2011-02-02 @ 11:58:26
Postat av: Tant Sara

Du är fin! Nu och för alltid!

2011-02-03 @ 22:21:23
URL: http://dorotean.blogg.se/
Postat av: sorry om jag e dryg

men du ser inte så benig ut på andra bilder? ...

2011-02-04 @ 19:30:21
Postat av: Treglassaft

Sara: Tack fina du <3



Hahah ja vad ska jag säga?! Handlar väl om vinklar eller skit, ingen aning faktiskt och tänker inte "försvara" mitt utseende. Tro att jag ser ut så eller inte. För mig spelar det ingen roll vad du gör.

2011-02-05 @ 21:37:17
Postat av: men gud

men gud vilken agressivitet....! :o

2011-02-06 @ 20:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0