sångfågeln (kråkan?)

En konsert avklarad, one more to go. Borde egentligen stannat hemma igår men plikten kallade och det första jag gjorde efter att ha äntrat skolbyggnaden var att ha engelska NP muntliga delen. Mina vackra, sjuklings-förkyld-trött-stämma ekade i väggarna och läraren kunde inte annat än att ge mig MVG.. Ja, hoppas kan man ju iaf.

Klockan kvart i tre cirkus begav jag mig mot bussen, var lat och tyckte jag hade en bra anledning att åka buss istället för att gå, sjukdomen you know. I alla fall så äntrade, äntrade mitt nya favoritord, jag nanna skolans aula en si så där tio minuter senare för soundcheck med mera. Halv nio var konserten klar, gick bättre än förväntat och trots helt pajjad hals sjöng jag solo, verkligen inte mitt bästa framträdande men helt okej, och gick helnöjd av scenen.

Efter att morfar kommit och hämtat mig, fina morfar, drack jag en kopp te med massa honung och hoppade i säng lagom till klockan tio. Nu väntar en till konsert, om fem timmar, och då jävlar ska jag ge allt. Så om ni hör ett ljud (och känner en liten doft) så är det bara jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0