me and my guitar

Har plockat fram gitarren igen och börjar klinka, det låter helt förjävligt rent utsagt. Jag som faktiskt har kunnat spelat, kanske inget sånt där proffs men några låtar var jag faktiskt bra på, i alla fall enligt mig själv. Men nej så lägger man undan den i någon månad och då är fingrarna spagetti, går inte att böja, gitarren ostämd var tjugonde sekund, och taktkänslan är väl zero ungefär. Det dumma är ju då att jag blir så trött, hur kul är det att spela när det låter hemskt? Så då vill jag sluta, fast jag vet att jag måste hålla igång för att överhuvudtaget kunna spela det allra minsta. Så får väl pina mig i några veckor, månader, år? Så kanske jag kan spela Broder Jacob, ett ackord, lite hyffsat sen? Okej nu överdriver jag, så dålig är jag inte. Bara nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0