Lycka

Idag är jag helt lycklig. Det är klart, det är ju fredag och en tuff arbetsvecka är slut, men det är faktiskt inte det som är orsaken till min lycka. Nej det är faktiskt så att jag fick äran att åka med "hay-hay" busschauffören BÅDE till och från skolan. Är inte det lycka så sig?
.
För er som inte bor i min lilla by och dagligen åker 823an till jobbet/skolan. "Hay-hay", är helt enkel en chaufför som har en speciell klang när han säger hej, dvs "hay hay". Även när han säger godmorgon eller hallo, säger han det två gånger och med en speciell knorr på slutet. Det är sådant som förgyller min vardag, inga tråkiga hej här inte. Nej det är "hay-hay" det ska vara.
.
Idag hade jag till och med extra tur, jag pratade med han. Vi skojade om att han inte satt igång makapären som du blippar kortet i. Förstår att ni är avundsjuka ;)

Kommentarer
Postat av: Veronika

Han är guldgubben! :D

2010-02-07 @ 17:29:29
URL: http://diskoufot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0