förlåt att jag aldrig sagt förlåt

Ju fler människor jag lär känna eller bara ser, desto mer förvirrad och fundersam blir man. Jag tror att ju mer man vet desto dummare blir man. Eller i alla fall mindre säker. Mindre säker på att det är som det är fast det kanske egentligen bara handlar om det som jag tidigare vetat. Och vad är det för bevis? 18 år i en 2000-invånars by, hej verklighet!
.
Jag och kompis kom fram till idag att det finns mycket olika människor, revolutionerande tanke, och att det kan skapa mycket problem i relationer och samspel. Jag som är en "fler-väldigt-nära-vänner" och inte en "halv-vän-med-alla" har, ju mer jag tänker på det, svårt för sådana som är av andra sorten och de har säkerligen lika svårt för mig. För - och nack delar med både och samtidigt intressant och lärorikt. Och ja nu känner jag mig lite smart, viktig och filosofisk.
Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0