Några kloka ord från en mycket klok nalle björn


Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning.

Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.

och så min personliga favorit

Ingen kan vara nere med en ballong!


Kommentarer
Postat av: M

älska nalle puh <3

2010-04-20 @ 11:34:56
URL: http://jussing.blogg.se/
Postat av: Sara

Men åh man dör ju! Så mycket klokheter från någon med sån liten hjärna.. Imponerande!

2010-04-20 @ 12:23:07
URL: http://dorotean.blogg.se/
Postat av: Erica

Den nallen skrev jag mitt tal i nationella muntliga svenska b om :) eller mer precist om nasse. det blev ett himlans fint tal må jag säga!

Jag använde det här som exempel:

- Antag att ett träd föll ner, Puh, just när vi var under det?

- Antag att det inte gjorde det, sa Puh efter moget övervägande.

2010-04-21 @ 09:29:20
URL: http://ecsm.blogg.se/
Postat av: E

och så jag älskar den där "För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig." Den har jag i min lilla tapperhetsbok också :)

2010-04-21 @ 09:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0