Glädje

Fyra dagar spenderade med världens finaste människor. Människor som ger mgi kärlek, som gör mig trygga och glada. Glad. Nej jag är inte glad. Glad är ett dumt och fel uttryck. Vad är glädje egentligen? Vad betyder det ordet? Jag är inte glad. Jag är inte ledsen. Bara lite. Men mest av allt är jag. Bara inte glad. Men det räcker inte. Du måste veta, är du glad eller ledsen? Jag vet inte. Jag vet att jag är trygg och mår bra här, med fina människor runt omkring mig. Men glad. Det är jag inte. Tvivlar på att jag kan vara det. Har inte känt mig glad på alldeles för lång tid. Alldeles för lång tid har gått sedan jag fick känna mig inlindade av glädjen. Förresten tror jag aldrig jag har känt den. Glädjen. Den som alla vill känna, som är så eftertraktad. Som står där upp och alla sträcker sig efter den. Men jag tror inte på det. Jag är inte en sån som är glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0