Eftermiddag

Fredageftermiddag i skolan, har suttit en halvtimme och läst en bok, på franska, om en prins som pratar med en blomma. Hur normalt är det? En barnbok, om att vuxna är dumma i huvudet och inte fattar något och om får som äter apträd och en pilot som kraschat i öknen. Kul tycker säkert barnen i Frankrike, men jag kan väl få slippa't?

Hoppar över boken och går ner på stan och shoppar med kompisarna istället, trots att jag borde ha shopping förbud. Men va tusan, efter ångestattack, blodiga armar, tårar, ex-pojkvänner, ensamhetstankar och impuls att dunka sönder huvudet mot handfatet, tycker jag faktiskt jag kan förtjäna lite oskyldig depphandling. För är inte en Shopaholic-Ebba bättre än ingen Ebba alls?


Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag gillar shopaholic Ebba :D Eller, rättare sagt, jag älskar hela Ebba :D <3

2009-10-10 @ 16:05:21
URL: http://avokadosallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0