köttätare

Idag tänkt jag passa på att chocka mina läsare. * trumvirvel*
.
.
. Igår åt jag kött..
.
För er som inte vet det har jag varit vegetarian i snart ett år och bara ätit fisk. Men igår åt jag då min första tugga mördat djur på väldigt länge. Anledningen? Jag vet inte riktigt. Vi satt och åt kinabuffé och mina kära vänner äter friterad kyckling och njuter. Då får jag mig en liten tankeställare, varför ska jag inte? Varför ska jag skapa massa regler för hur jag ska leva? Jag lever faktiskt bara en gång och livet är redan fyllt av massa regler och lagar, varför lägga på och skapa väggar?
.
Så jag tog en tugga, blundade hårt och tuggade långsamt. Det var varken gott eller äckligt, bara konstigt. Så nu har jag bestämt mig för att äta det jag vill när jag känner för det, oavsett om det är kött eller grönsaker. I och för sig kan jag säga att det troligtvis kommer bli nästan bara  veggomat, för det var verkligen konstigt och det känns väldigt jobbigt att behöva blunda varje gång man äter.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Lite ironiskt att du tar det beslutet just den här veckan, med tanke på vilka debatter det varit om grisarna :P

2009-11-29 @ 12:03:29
Postat av: Treglassaft

Hahaha jag vet, men det var faktiskt kyckling! och tror inte det kommer bli så mycket på gris fronten faktiskt

2009-11-29 @ 22:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0