Fan vad jag är bra

Idag har jag blivit arg på mig själv fast samtidigt inte. Jag har fått mig en riktigt tankeställare. En situation uppstod under helgen, som är hemlig och som jag får ta med mig till graven utan att säga ett knyst, men det orsakade i alla fall en hel del sms:ande under måndagen. Det var då det kom, jag insåg hur jag alltid tolkar allting så negativt och får ångest innan jag ens vet hur saker och ting står till. Är inte det konstigt? Man kan ju tänka sig att det är för att då blir jag glatt överraskad, men hur smart är det. Gå runt och få ångest, känna oro och tycka att man är helt värdelös för att några timmar senare inse att det är helt i onödan?
.
Det knasiga med mig är att jag vet att jag kommer fortsätta i de här spåren, bara för att jag är så van vid det. Men idag fick jag verkligen som ett sign och då tror jag (optimistisk faktiskt) att det kommer bli lite lättare. För det är betydligt lättare att förändras om du vet vad du bör ändra. Känner mig faktiskt ganska stolt över min måndag, kanske inte lämnat in en uppsats på tio sidor och räknat femtio tal i matteboken, men jag har insett mina brister och vill nu förändra dem, något alla kommer må bättre av, speciellt jag. GO ME!!
.

Kommentarer
Postat av: Veronika

GO EBBA! <3

2009-11-24 @ 19:52:29
URL: http://avokadosallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0