Einstein

Idag hände någonting riktigt märkligt i mitt liv. Jag ägnade tre timmar av min dag åt att leta fakta till labbrapporten i naturkunskap och jag tyckte det var kul. Jag som hatar allt vad RNA, aminosyror och mitokondrier heter. Men inte nu, när jag verkligen fick leta och gräva, gå vidare, hitta nya vägar, för att komma åt svaret som jag visste fanns där någonstans, bara jag kartlagda och la ihop ett och ett. Inte ens omvägarna gjorde mig något, det gjorde mig snarare mer taggad åt att hitta det rätta svaret och komma med en lösning. Jag kan faktiskt förstå hur du kan tycka om de naturvetenskapliga ämnen, kommer du bara in på djupet och inte stannar vid ytan klarnar saker och det blir faktikst intressant. Mina kompisar reaktion på mitt beteende var:
.
"Är du sjuk?"
-
"Vad är det med henne?"
.
Men vem vet. Jag kanske är något av en Einstein?! Ganska likt, eller hur?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0