och lyckan försvann

"Du har under alla dessa år burit den tunga ryggsäcken med stenar i, en ryggsäck han egentligen ska bära, lämna nu över bördan, sten för sten. När du lämnat över den har du inget kvar, nu är det upp till honom."

Jag har faktiskt försökt följa terapeutens ord, sakta men säkert har jag lämnat över det tunga, försökt få mig att inse att det inte är mig det är fel på, att det är han som är oförmögen att tycka om och älska. Det har varit tungt, men samtidigt otroligt skönt då tankarna att om mindre än ett år kan jag för alltid säga hejdå, hela tiden funnits med mig. Men kors i taket har jag faktiskt förvånat mig själv, för enda sedan mitt psykbryt i måndags har någonting förändrats här hemma. Vi har pratat med varandra, det är helt sjukt men vi har faktiskt aldrig gjort det förut, i alla fall inte på riktigt, vad har hänt?

Jag trodde faktiskt att du hade insett något, börjat tagit stegen, men ack så fel jag hade. Så onödigt sagt, så onödigt gjort, återigen har du raderat och gått tillbaka till ruta ett. Men inte bara det, hatet mot mig själv växer. Hur kunde jag tro att det skulle kunna ändras? Han vill inte ha med dig att göra. Ingen vill ha med dig att göra. Alla hatar dig. Du är värdelös.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Han älskar dig och han är stolt över dig, men det är som du säger, han kan inte visa det. Men det gör inte dig ens en millimeter sämre! Du är fortfarande samma underbara Ebba, oavsett vad han gör.. Plus att han bara är en person, det finns massvis med människor runt omkring dig som älskar dig! Ebba jag älskar dig av hela mitt hjärta! <3

2009-05-09 @ 23:27:25
URL: http://avokadosallad.blogg.se/
Postat av: Malinus

Min älskade Ebba, du får inte tro att du är värdelös på något sätt, det är inte sant. Det är som Veronika säger, det finns så många människor som älskar dig, du är något av det viktigtaste i många liv, i alla fall i mitt. Det är inte ditt fel att din pappa inte kan visa att han älskar dig. <3<3

2009-05-10 @ 13:36:19
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0