jag älskar dig mamma

Efter ett dygns vistelse hos familjen Kindvall åkte jag hem en snabbis för att byta om, äta lunch och packa. Det första jag möts av är mamma med armarna vidöppna, jag borrade in mig i hennes varma famn och kände mig trygg, trots att jag var hemma. Efter lunchen, mammas vegetariska lasagne som lätt skulle passa på en restaurang meny, tog vi oss en varsin kopp kaffe och slog oss ner på soffan. Under timmen som följde satt vi och prata, inte sådant där vardags-tråk-prat, nej vi pratade om viktiga, jobbiga och hemska saker.

Eftersom vi bor i samma familj är vi med om mycket lika saker, men endå ser vi de på så olika sätt, något som blir väldigt skrämmande när de kommer fram i solljuset. Det sköna var att vi var helt ärliga mot varandra och jag kände att jag ville berätta, jag ville lyssna, jag ville att vi skulle samarbeta. Tårarna kom på oss båda när min fina mamma berättade en sak hon inte sagt till någon annan. Att få höra att du är den första som vet, att du får det förtroendet av en människa, speciellt när det är en som står dig så nära, då är det inte konstigt att du börjar gråta.

Trots att det var påfrestande och jobbigt, var det ändå så otroligt skönt att rensa luften och tala ut. Min förståelse för hur alla i min familj agerar har blivit större och jag kan faktiskt känna att det kanske finns hopp endå. Något som får leendet på mina läppar att växa. Det är fint sånt där, mamma-dotter-prat.
                                                                                   

Kommentarer
Postat av: Malinus

Gud vad underbart! Skulle behöva prata med mammsen någon om också om lite tunga saker, men det är så svårt... Pussis :*

2009-06-01 @ 16:21:03
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0