Blåsor, svett och tårar

" Mamma kommer inte bli frisk om du inte tränar och blir bättre" "Dina bröder misslyckades, nu finns mitt sista hopp hos dig"

Igår gick en dokumentär på tvåan om barn i Kina som tränas till gymnaster. Det var nog en av de mest gripande ch hemska filmer jag sett. En värld jag inte hade någon aning om fanns, där 6 åriga barn tränas i militärliknande former. Barnen tränade cirka sex gånger i veckan och flera grät sig igenom varje träning. Men krav från föräldrar, samhälle och tränare fick dem att pina sig och fortsätta. 

Tränarna var helt brutal. De klagar på en liten pojke, att han var för tjock och att alla kommer tro att hela laget är fetton. Hur kan man överhuvudtaget säga så till någon? Speciellt till ett oskyldigt barn, det gör mig så arg! De tränas till att lyckas, bli bäst och göra alla stolta. Men frågan jag då ställer mig, vems liv är det de lever? Flera av barnen vantrivdes och ville inte vara där, men föräldrarnas ord är lag. Så absurt, så hemskt, så gråtframkallande. Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Ja det finns bara en sak att säga, fy fan!

2009-05-24 @ 21:28:49
URL: http://avokadosallad.blogg.se/
Postat av: Malin

Men usch vad hemskt ! Ibland är man nästan glad att man inte vet något... <3

2009-05-24 @ 22:05:15
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0