två gånger soffpotatis

Det är konstigt hur livet förändrats. För drygt ett år sedan tränade jag sju dagar i veckan, plus minst en match varje helg. Kroppen var i topp form och det krävdes mycket för att jag skulle bli trött. Lite pinsamt att tänka tillbaka till den tiden när jag nu knappt kan springa upp för trappan i skolan utan att bli trött,  blir anfådd av att cykla till affären och knappt orkar femtio sit-ups. Hoppet från sportnörd till soffpotatis gick alldeles för snabbt, det gör så jag känner mig ännu mer som en soffpotatis. 

Jag vill verkligen inte tillbaka, men någon kondition skulle ju inte vara fel att ha. Förut hade jag bara sporten, inget umgängesliv. Nu finns endast umgängeslivet och absolut ingen idrott. Men jag vill ju ha en blanding! Inte svart eller vitt, en stor påse blanda är vad jag önskar mig. Tack?!


Kommentarer
Postat av: Veronika

hihi, själv klagar jag inte så mycket på att vara soffpotatis, det är riktigt skönt ju! Plus att jag mår mycket bättre nu än när jag var sportnörd! Fast en liten förbättring av kondisen skulle kanske inte var helt fel.. (a)

2009-05-18 @ 21:21:49
URL: http://avokadosallad.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0