Utrota allergier!

Ibland är viljan starkare än hjärnan, tyvärr ganska ofta för mig. Jag tänker efter jag handlar och får då leva med alla dumma och jobbiga bieffekter av mina handlande. Känner ni igen er? Jag pratar om allergier, eller överkänslighet är kanske ett bättre ord eftersom på medicinska undersökningar kan jag inte fullt få diagnosen allergisk. Men endå är magen nu i upprop och vill inte sammarbeta, det är i alla fall vad jag kallar en överkänsligreaktion. 

Det hade varit helt coollugnt för mig om jag varit allergisk (blabla överkänslig, men jag säger allergisk om jag vill) mot någonting sånt där äckligt som isterband, nudlar eller broccoli. Men varför föll lotten på att min mage inte tycker jag ska äta vindruvor, päron och kiwi? Dom är ju så små och oskyldig och alldeles underbart goda. Är jag verkligen så hemsk att jag inte förtjänar att äta något så gott?

Självklart vill jag inte erkänna hur det är utan tänker istället "men den här gången går det säkert bra", visst går det bra till en början, men sen löser helvetet ut. Magen värker och kränger, jag känner mig som en uppblåst ballong och vill antingen spy upp hela maginnehållet, eller få ut det den andra vägen. Men inget av det funkar och jag får leva med straffet, bara för att jag inte kunde stå emot den lilla frestelsen. Livet är hårt.



Kommentarer
Postat av: Bajs-experten

Jag tycker att du ska prutta ut dina problem! (y)

2009-03-17 @ 21:39:22
URL: http://avokadosallad.blogg.se/
Postat av: E

Det är så ORÄTTVIST! Jag kan inte äta äpplen för jag är "överkänslig" och det börjar klia i hela munnen. Men jag är så sjuuuukt sugen på att bita i ett äpple och bara... åh. Och där sitter alla i skolan och käkar äpplen vareviga dag. Menmen, bit ihop :P

2009-03-21 @ 23:38:19
URL: http://ecsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0