the end

I ärlighetens namn, jag mår skit.
I ärlighetens namn, jag vill gråta.
I ärlighetens namn, allt känns piss just nu.
I ärlighetens namn, det var det bästa just nu.

Hur ska dagen beskrivas? Konstig är nog det bästa ordet. Konstig eftersom jag efter drygt fyra månader i ett förhållande bestämde mig för att ta steget därifrån. Kände att just nu är det här inte rätt för mig, jag måste kunna känna mig fri, göra vad jag vill och det hade inte varit rättvist mot någon av oss om jag hade stannat kvar. Men varför ska det vara så jävla jobbigt att göra slut? Visst det är inte konstigt, det är ju finito med någon jag älskar. Även fast jag vet att det är det här jag vill har jag under dagen kännt tomhet, ångest, skuld, ledsamhet, ånger... Listan kan göras lång.

Jag har hört flera säga efter att ett förhållande tagit slut "bortkastad tid" "allt var förgäves". För mig är det helt tvärtom! Okej jag ville ta slut på det nu, men det betyder inte att det har varit dåligt. Det har varit helt underbart! Och jag skulle inte för något vilja ta bort och ändra den tiden. Den kärlek jag gett och fått var underbar. Något som kommer finnas kvar.



Kommentarer
Postat av: Malin

Du har så rätt mitt hjärta<3

2009-06-04 @ 22:13:51
URL: http://jussing.blogg.se/
Postat av: Veronika

Det var riktigt bra gjort, både förhållandet och slutet! Det hade sin tid och nu är det över.. Det kommer vara jobbigt, men det kommer snart kännas bättre :) <3

2009-06-05 @ 19:17:53
URL: http://avokadosallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0