morgondepp

Igår berättade bästis om hennes mormor som är född positiv. Om hon ser tio person varav nio är onda och endast en god, ser hon endå bara det vackra och det är den bilden hon skapar av världen. Ibland önskar jag att jag också skulle kunna tänka så. Vilken fin tanke att världen och människorna är fina varelser. Att ibland kunna leva med en del dåligt, bara för att du vet att det finns någonting fint. Visserligen kan det väl ses som ett sätt att fly verkligheten, att hoppa över problemen som faktiskt finns, men endå, underbar tanke.

Min morgon har varit helt tvärtemot hennes tankar, allt har varit piss, visst det finns säkert flera saker som varit bra, men född negativ ser jag det på det viset. Vaknade av att telefonen ringde, första gången orkade jag inte svara utan lät det ringa, men andra gången ville han tydligen inte ge sig utan satt ihärdigt kvar i luren, så det var bara att pallra sig upp ur sängen och svara. Frukosten avr en katastrof. Skulle göra smoothie, hade ingen yougurt så provade med laktosfri fil istället, oätligt! Det mjuka brödet var slut, namnsdags-korsordet var omöjligt att lösa, internet ville inte funka, datastolen är obekväm, dessutom sticks den! 

Kommentarer
Postat av: Veronika

Usch usch usch, vilken start på dagen du.. Tror att jag är ganska mycket som min söta mormor, så jag tänker bara på att vi har haft tur som kommer få jobba flera timmar tillsammans istället för bara två :) <3

2009-07-16 @ 11:03:08
URL: http://avokadosallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0