zombie


Min ork har försvunnit, jag hittar den inte. Hela dagen har jag gått runt i ett dimmoln av trötthet. Allt jag gör känns jobbigt och jag måste verkligen pressa mig till att göra vardagliga saker. Ett tecken på att jag är för stressad kanske? Hela veckan längtar jag till helgen, då jag äntligen ska få vila, men istället trycker jag in så mycket saker som möjligt i mitt schema så vilan uteblir. Sanningen är att helgen faktiskt är mer stressande än vardagarna. Så ska det ju inte vara.

Självklart älskar jag att jag har mycket vänner och underbara människor att umgås med, men samtidigt ökar det stressen eftersom tiden inte räcker till alla. Hur kul är det att redan vara uppbokad tre helger framåt? Jag som älskar att leva spontan och göra det som faller mig in för stunden, varför gör jag så här mot mig själv?

När jag blir stressad av att jag får sms, över att jag inte hinner ta det lugnt och äta, inte hinner hänga upp grejerna i garderoben eller när jag inte hinner smörja in händerna med hudsalva, då borde jag fatta att det är ett problem, och ta tag i det. Men nej självklart inte, här kör vi på i 100 km/h. Ebba Häll nej hon ska inte vila.

Man blir ju trött på sig själv.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Stress äter verkligen upp en :S

2009-01-29 @ 22:46:08
URL: http://ecsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0