Jag ska börja leva isolerad, bli nunna och kastrera mig

Kärlek, detta underbart, härliga, återkommande problemet med namnet kärlek. Varje dag gör saken, känslan, tillståndet eller vad jag nu ska kalla det, så att jag först får tusen fjärilar i magen för att sedan omvändas till en stor klump av ångest. Det gör mig så frustrerad att någonting som är fint kan vara så jävla smärtsamt.

Som vanligt är inte logiken mitt bästa vapen, eller i alla fall inte den sanna logiken. Nej istället använder jag mig av någon "Ebba-Special-Logik" som endast gäller hur människor ser på mig, hur logiskt är det att de tittar på mig på ett helt annorlunda sätt jämfört med alla andra? Visst är jag kanske väldigt speciellt, men jag är åtminstonde inte djävulen och folk borde inte se på mig med samma avsky som när de tänker på honom.

Om vi nu kombinerar de här två sakerna, kärlek och icke-logik, får vi en otroligt förrvirrande och känslosvängande liten flicka. Klockan halv tolv visste jag inte vad jag skulle ta vägen och fick panik över att jag åter igen skulle bli tvungen att såra någon, eftersom mina känslor inte fanns där längre. Men som alltid vänder vinden och klockan ett visste  jag inte vad jag skulle ta vägen, eftersom du inte var närvarande och jag inte ville någonting hellre än att känna dina armar runt mig. 

Inte är det logiskt inte, speciellt inte eftersom jag där i mellan hunnit funderat på fler kandidater till att få känslor för, med hoppet om att med den killen ska jag slippa känna så här, trots att det är något jag varje gång går igenom.  När tankar som att kanske bli nunna, fly till nordpolen eller varför inte börja tända på gitarrer, kommer upp känner jag att det börjar gå för långt. Innerst inne vet jag att jag är en kär sextonåring som är rädd för att bli sårad, men min hjärna vill inte låta sig övertygas. Nån som känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: Veronika

Du måste våga försöka, det är ändå sättet du kommer kunna bli helt lugn på! Försök på riktigt och tro på dig själv och glöm aldrig bort att du är den viktigaste personen i ditt liv! <3

2009-01-20 @ 23:01:25
URL: http://avokadosallad.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag säger som Veronika, du måste våga föröska. Våga såra honom eller vad man ska säga, tror du förstår vart jag vill komma. Du sa själv att du vet att du kommer bli lycklig om du blir tillsammans med honom, så give it a try Ebbs. Jag vet också att du kommer bli lycklig, även om du kanske måste slåss med tusen andra käsnslor också. Det kanske det är värt? Bara för att få känna den känslan att det finns en person som bara bryr sig om dig, som bara älskar dig, över allt annat. När du känner att han finns i ditt liv då kommer de andra känslorna blekna. Det tror jag iallafall. Jag vet att du innerst inne vill, men det vet du med så go for it! <3<3

2009-01-20 @ 23:47:57
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0