vem är egentligen viktigast?

Äntligen har duktiga flickan som alltid ska vara alla till lags och tar sitt egna välmående i sista hand gjort en förändring. För första gången i hela mitt liv bestämde jag mig för att ta ett sportlov då jag bara gör saker jag verkligen vill, och inte vara allt för uppbokad. Lovet kunde inte börjat bättre då fredagen spenderades hos pojkvän, tätt följt av fyra underbara dagar tillsammans med bästis. Det har inte varit några krav, fokus har legat på att bara må bra och dagarna har innehållit solarium, massage och hemmaspa. Allt för att komma bort från den gråa och trista vardagen.

Men när reaktionen av att jag gör saker jag vill och mår bra av blir arga och frånstötande kompisar, kollapsar min hjärna. När jag för en gång skull försöker vara så lite uppbokad som möjligt och bara göra det jag känner för, blir jag anklagad för att alltid vara upptagen och aldrig ha tid när mina kompisar har. Men varför ska jag alltid rätta mig till alla andra? Det är ju mitt liv, så därför borde mitt välmående vara det viktigaste för mig, eller?

Men mitt försök har tydligen bevisat att jag inte kan sätta mig själv i första hand, eftersom att mina kompisar då blir lidande. Men jag tänker i alla fall njuta av den här veckan, för den har varit den bästa på flera månader. Sen lovar jag att fortsätta som vanligt och göra som ni vill, så ni inte blir besvikna.


Kommentarer
Postat av: Bumbi

så ska det ju inte vara! alla lär ju förstå att man måste tänka på sig själv ibland. jag tycker det låter asbra att du tänker på dig själv, för det glömmer man så ofta(låter grymt skönt med spa btw!)

2009-02-19 @ 15:33:29
URL: http://serioustimes.devote.se
Postat av: Veronika

Du är viktigast i ditt liv! Och i längden kommer det bli absolut bäst om du oxå tycker det och fortsätter göra det du vill =) Det är jobbigt men vi ska klara det! <3

2009-02-19 @ 20:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0