bad girl gone good

Skulle egentligen avsluta lovet med ett inlägg om hur jobbigt det är att långsamt bli mördad av sin familj. Jag tänkte beskriva hur härskartekniker används och hur illa behandlad jag känner mig. Men efter ett svettigt och hårt spinningpass försvann mycket av min ilska och det sista blogginlägget, på det för alldeles korta lovet, blir istället ett glädje inlägg. Härligt va?

1. Visst lovet är påväg att ta slut, men sitter just nu och planerar fika och minnesprat med en person jag inte träffat på över ett år. Trots att det var allt annat än glatt mellan oss när vi slutade umgås ser jag verkligen fram emot att prata om det gamla goda tiderna! Vem vet, vi kanske hittar tillbaka till varandra? :)

2. 
När jag tittar tillbaka på allt jag gjort under sportlovet är det bara underbara saker som kommer upp i min hjärna. Byta rum, Sola, Massage, Hemma-spa, Kungsberget, bastukväll, fika och massa tid spenderad med underbara människor. Jag är så glad att jag äntligen tillät mig att ägna ett helt lov åt att bara ta hand om mig själv och göra det jag verkligen vill. Det är konstigt varför jag alltid bokar upp mig när det är så mycket roligare att göra spontana saker. Men det ska det bli ändring på!

3. Nyduschad och med nyrakade ben, björnborgtrosor, mjukisar och pojkväns tröja sitter jag med datorn i knät och pratar med  massa underbara människor, som gör så jag inte kan göra annat än le. När jag sedan orkar ska jag gå ut i köket, göra mig en kopp te, skala en apelsin och äta mina nyinköpta chokladkakor. Kan man annat än njuta?

Lovet, helgen, kvällen, alla har de varit underbara. Imorgon blir det tillbaka till skolan, om jag orkar gå upp, men just nu tänker jag bara njuta och leva i nuet, det som kommer hända oroar mig inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0