Jag ser ljuset!



Trots att dagen varit strulig och egentligen  inte så jättebra kommer jag nog ändå minnas den som bra. Men det är väl kanske inte så konstigt när det för en gång skull inte är kolmörkt när man öppnar dörren för att åka till skolan.  Jag kunde inte låta bli att le när jag gick mot bilen och hörde knarrandet när mina Cheap Monday skor, som jag äntligen hittat efter flera dagars letande, mötte den frostiga marken. Underbart!

Det är sånna mornar man ska försöka minnas. När man vaknar utvilad och trots att sängen är så skön och varm, kliver man upp. Frukosten tvingades jag heller inte slänga i mig, utan hann sitta ner, göra mig en kopp kaffe och läsa hela tidningen. Jag fick till och med lite tid över så jag kunde börja lösa dagens sudoko, hjärngympa på morgonen är aldrig fel!

Det var en sån här morgon då man kan stanna upp, stå still ett tag, lyssna på tystnaden och bara njuta. Det är inte konstigt att man blir mer deprimerad på hösten, inte konstigt när det bara är mörkt och regnigt. Men nu har det vänt, nu går vi mot ljusare tider, snart är sommaren här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0