Giftpinne visan

När jag låg och försökte somna härom dagen hade jag den här kära barnvisan på hjärnan.

Ekorre Ekorre viftar på sin svans,
Ekorre Ekorre viftar på sin svans
Plockar upp en hasselnöt,
humhum med sin nos så söt,
Ekorre Ekorre viftar på sin svans,
Ekorre Ekorre viftar på sin svans

Glömde bort texten lite där vid humhum. Men åter till saken, när jag låg där och försökte somna och upprepade Ekorrevisan i huvudet, började jag komma på en ny text. Den blev såhär

Giftpinne Giftpinne släpp ifrån dig rök,
Giftpinne Giftpinne släpp ifrån dig rök
Ta ett bloss och andas in,
från din lilla giftepinn,
Giftpinne Giftpinne släpp ifrån dig rök,
Giftpinne Giftpinne släpp ifrån dig rök

Vad tycks? Är jag inte ett musikaliskt geni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0