Mensmonstret

Malin ~ " Det är andra gången jag glatt hört dig säga 'Jag har fått mens!' under tiden vi känt varandra"

Men det är väl klart att jag blir glad när jag äntligen slipper gå runt och vara orolig att ett barn håller på att växa inuti mig? För trots att jag vet att preventivmedel är viktigt, fick ju till och med en gratis kondom av skolsyster, är det inget som har fallit i min smak, det där med gummimojjäng på snoppen. Så då kan man väl se det som dubbel tur att mensen äntligen kom, eftersom jag då fick börja mitt liv som mini-pillers ätande tonåring. Så grattis skolsyster, orangea-hår tanten på ungdomsmottagningen, mamma, kungen, ja alla, det kommer dröja lång tid innan en mini-Häll ploppar ur mig!

Självklart är jag glad för båda dessa saker, men kunde inte blodet sluta droppa redan efter en dag? Kunde inte min mage sluta värka, så jag slipper känna mig tjock som en flodhäst? Det är konstigt, jag tar en värktablett för att få bort magontet, som visserligen försvinner men ersätts av huvudvärk. Samtidigt som mitt behov av choklad ökar, jag trycker i mig en 100 grams chokladkaka, känner den goda smaken men får sedan panik, eftersom magen växer och spänner. Snacka dubbla budskap! Lyckos till er killar som slipper detta fenomen,  fast i och för sig har ni då inget att skylla på till att äta choklad, så då kan ni ge det till mig istället! Så blir alla nöjda och glada! (:  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0