piska mattor, en terapi för sig

Så här i juletider blir iallafall jag grymt stressad och stressen resulterar i sin tur till frustration och massa onödig ilska. Men då har jag kommit på den bästa terapin. Varför inte kombinera ilska med någonting nyttigt? Min dag har bestått av att städa hela huset, jag har springit runt med en trasa i handen och lyssnat på julmusik på högsta volym. Lite vila med mimning till All I want for Christmas is you framför spegeln har jag också hunnit med. En sak som inte händer alltför ofta i mitt rum är att  mattorna hängs ut på vädring och piskas. Men nu när det är jul ska man ju slå på stort så jag satte på mig mammas träskor, fleecetröjan och gick ut på gården. Sen släppte jag loss.

All  ilska som fanns inuti mitt huvud kom ut. Stackars mattan kanske ni tänker, men den sa inte ett ljud. Så jag tar tysnaden som ett tecken på att jag kan fortsätta :)  Jag är en av de människor som inte tar ut min ilska på andra, utan straffar istället mig själv för allt dåligt. Men har kommit på att använda mattan som slagpåse är mycket bättre. Ingen kommer till skada och dammet i rummet minskar brutalt. Underbart!

Så spring nu ut och ta ut all er julstress och ilska på den randiga mattan i vardagsrummet. Jag lovar att det kommer kännas bättre, samtidigt som du slipper få skuldkänslor över dammråttorna som börjat samlas. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: e2

älska ditt inlägg. blir glad av att höra hur fu fann ett sätt att ta ut din ilska! heja ebba! <33

2008-12-23 @ 19:43:04
URL: http://xfc.blogg.se/
Postat av: malin

Hihi, fan vad bra ;) Det ska jag testa :D <3<3

2008-12-24 @ 11:37:36
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0