Mellandagsrean, bluffen i mitt liv!

Varje år är det samma sak. Går upp tidigt, trots att sängen är så varm o go och jag helst av allt vill ligga där hela dan, går jag upp och ställer mig i duschen. Även där blir jag stående, tror jag stannar hemma? Men nej nej nej, jag har viktigare saker för mig. Precis som alla andra tjejer (och säkerligen många killar också) sätter jag mig på bussen för att åka o frossa i reor. Miljondyra märkesjeans för en 50-lapp,  festklänningar för en tia och för att inte tala om att hela HM säljer ut alla kläder, för endast 20 kronor styck! Fy fan vilken bluff, som jag går på år efter år.

Minnena av allt underbara billiga som jag har försvinner så fort jag kliver in på Vero Moda. Den stora mellandagsrean? Sommarens fulaste väst, avdragen med 30 % tjoho!! Jag fortsätter till Gina Tricot, men går snabbt ut igen eftersom affären till största del innehåller kvinnor i alla åldrar, och inga kläder jag någonsins skulle få för mig att bära. Den höga musiken hjälper inte heller till direkt.  När man äntligen hittar någonting man gillar är det antingen inte på rea, eller så finns det bara i fel storlekar. Hur tusan kan det alltid bli så egentligen?

Men egentligen ska jag inte klaga så mycket, för trots besvikelsen blev det en del inhandlingar. Till och med ett på rea! Efter 20 minuters kö till provhytten och ytterligare en kvart till kassan kunde jag handla Cheap Monday jeansen för halva priset! Tyvärr hade jag inte lika tur med den absolut oemotståndliga boleron på Gina, faktum är att den var dyrare än jeansen!


Men trots den årliga besvikelsen hade jag en väldigt trevlig dag på stan. Mycket skratt med härliga vänner!! Men inte fick vi någon kille att sätta sig under misteln, trots att vi vänta och vänta! Skäms på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0