julångesten har anlänt

Jag vet inte hur det är med er, men för mig händer samma sak varje jul. Jag vaknar och öppnar det första paketet jag får som ligger i strumpan som hänger på dörren. Samtidigt som en varm och ombonande känsla av att julen äntligen är här kommer julångesten fram. Duger julklapparna jag köpt eller kommer folk tycka jag är snål och en värdelös människa för den dåliga påhittigheten jag har? Kommer jag orka sitta med ett leende på läpparna hela kvällen, glatt disskuterandes med mormor över hur underbart det är att hela den UNDERBARA (lägg märke till sarkasmen i mig) familjen är samlad? Vad kommer jag få i julklapp? Vad gör jag om jag gissar fel på vad julklappen innehåller efter mammas briljanta rim?



Hur kan man få ångest över någonting sånt kanske ni tänker? Svaret är att jag inte vet, jag vet bara att jag livrädd nu kliver in i duschen i ett försök att lugna ner mig och göra mig fin och fräsch inför kvällen. Inget att oroa sig för kanske, men som den människa jag har blivit så ska jag alltid vara perfekt. Och vad ska vara mer perfekt än julen? En högtid man ska fira med familjen man ÄLSKAR och allt ska vara frid och fröjd. Kiss my as, fy fan!

Kommentarer
Postat av: Bumbi

hjärtat<3

2008-12-25 @ 21:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0